Microsoft Task management (első rész)

Kozák János szakmai blogjaKozák János

Mostanában egyre gyakrabban találkozom azzal a kérdéssel, hogy a “Microsoftnak milyen feladat kezelő megoldásai vannak és mikor melyiket érdemes használni?”

Ezért úgy döntöttem, hogy összeszedem, teljesen az alapoktól kezdve és folyamatosan publikálom az egyes lehetőségeket, illetve, hogy jelen állás szerint milyen meglévő task management eszközt, mely más eszközzel együtt lehet használni.

Outlook task management

Alapvetően ezt a megoldást akkor célszerű használni, ha 1:1 típusú feladatokat szeretnénk kiosztani, tehát van egy kollégám akinek szeretnék adni egy feladatot, aminek folyamatosan kíváncsi vagyok az állapotára, hogy hány %-nál tart, vagy egyszerűen csak a saját magam számára szeretném rögzíteni, hogy mikor milyen feladataim vannak/lesznek.

Feladatokat felvehetek saját magam számára, valamint kioszthatok más személynek egyaránt.

A kiküldött feladatot, természetesen az adott személynek el kell fogadnia, illetve tovább is delegálhatja valaki számára.

A delegált feladatokat megjeleníthetjük a saját teendőink között, valamint kérhetünk státusz emailt, ha le lett zárva egy feladat.

Megjegyzés: Sajnos, “Outlook 2016 for Mac” alatt nem működik az “Assign Task” (feladat delegálása) funkció, csak saját magunk számára vehetünk fel feladatokat.

SharePoint task management

Az alap SharePoint task managementnek akkor vesszük igazán hasznát, ha csapatban dolgozunk és adott esetben egymástól át kell vennünk bizonyos feladatokat.

A csoport fókuszú feladatlistát, nagyon egyszrűen létre tudjuk hozni, mivel van rá sablon.

Az itt elkészített feladatokat minden (jogosultsággal rendelkező) felhasználó tudja szinkronizálni az Outlook kliensébe is.
Ezzel a megoldással, még arra sincs szükség, hogy fellépjünk a SharePoint portálra, mindent el tudunk végezni Outlookot használva.

 

 

 

 

Kategória:Office 365, SharePoint

Szólj hozzá!

komment